lördag, augusti 29

saturday

idag är det lördag. jag började dagen med att äta våra sista två skivor lördagskorv på
smörgås till frukosten och sen dess har vi legat på soffan. henke läser jenna
jamesons självbiografi och jag sitter och inspireras på den här bloggen.
eftersom vi inte har någon radio eller cdskiva så är det enda man hör i vår lägenhet
just nu ljudet av bläddrande blad och fingrar mot tangenter. ibland kan man, om
man lyssnar riktigt noga, höra bullret inifrån stan - men annars knäpptyst.

ikväll ska vi ställa till med inflyttningsmiddag för två. vi ska äta potatiskroketter
och lövbiffsrullader med grönpepparsås och lyxa oss med skumpa och finporslinet.
sen kanske vi far en sväng till stan och kollar in utelivet på en lördag i vasa.
vågar inte hoppas för mycket, men nu skiner åtminstone inte solen med sin frånvaro
längre, vilket den annars har gjort hela dagen. kommer bli en fin kväll det här.
hoppas ni mår lika bra som jag gör just nu.

(lite kuriosa: jag satt i en timme och letade efter en passande bild att illustrera det
här inlägget med, utan further success. i can't wait to börja blogga med
mina egna bilder igen.)

Inga kommentarer: