onsdag, augusti 5

pinch me, pinch me!

den här morgonen var inte bra. inte alls. jag vet inte ens om jag orkar berätta om den med ord, utan bilderna får säga det mesta.

det började med att jag för första gången i mitt liv försov mig till mitt jobb som fotograf på ålandstidningen (jag har alltså försovit mig en gång förut när jag jobbade som reseförsäljare på inga-kjolar-ovanför-knäet-linjen men det hör inte hit för jag var inte lika viktig där som jag är på mitt nuvarande jobb. eller ja, det beror ju på vems synvinkel man ser det här ur. okej nu blev det här en alldeles för intern parantes så jag slutar nu) eh ja, var var jag? försov mig - jo just det.

när jag väl kommit upp och ringt och ursäktat mig till jobbet, hoppat i första bästa skrynkliga (såklart) klänning, satt upp håret i en knocka, gnuggat sömnsgrisarna ur ögonen och ätit en - kantarell tänkte jag skriva, men nektarin menade jag såklart - hoppade jag i bilen och körde som en idiot till söderby livs där johanna plockade upp mig till morgonens mardrömsfärd genom flakaskogarna.

Photobucket
ungefär såhär såg vägen ut, i en.. mil kanske? efter vi hade kört fel två kilometer efter en gruslastbil var jag tvungen att (ja, för johanna kan tydligen inte backa med bil) backa hela vägen, alltså ja hela två kilometrarna, tillbaka med en gruslastbil brummandes i nosen på mig. det liknade en mardröm jag haft någon gång. att johanna satt brevid och mantrade "vi kommer att dö vi kommer att dö jag vill gråta det här är en mardröm jag vill vakna vi kommer att dö herregud herregud herreguuuud" gjorde inte saken bättre. till slut kom vi (såklart EFTER nyan) fram till caroline af ugglas stuga, och jag tog väldigt fina bilder på henne.

Photobucket
bild på johanna. hon är snygg i sin ljusa relativt nya hårfärg tycker jag. fabulous.

Photobucket

på vägen tillbaka till redaktionen var vi tvungna att lyssna på track 12 på min skiva på repeat. hanson - i will come to you. och som vi grät. vilken ångestladdad morgon.

Photobucket

2 kommentarer:

johhhi sa...

oh mad, jag gillar dig fast du lägger upp hemska bilder på mig och drar mig i håret.

Madelen utan e sa...

och jag gillar dig massor fast du vill kasta nektariner på mig, inte kan backa och tittar på mig som om jag skulle vara från vettet :*