onsdag, augusti 19

plickplock

har plockat lite gamla bilder igen nu, börjar bli länge sen ni fick se nåt från mitt jobb. som jag för övrigt jobbar sista dagen för i sommar på imorgon. herre gud.

Photobucket

jag och johanna var ju som bekant ut till caroline af ugglas stuga in the middle of nowhere och gjorde ett rep om någon slags allsång hon skulle hålla i, som skulle göra en lycklig. man kan bli lycklig bara av att titta på de här bilderna tycker jag. haha.

Photobucket

Photobucket

hej hej, det här är ungefär den enda lyckade bilden jag lyckades ta under digggloo. sjuu-huu-uuu-kt opeppad var jag. men jag blir så glad när jag ser den här bilden, för min mormor sitter på front row. och så är brolle rätt smokin.

Photobucket

en bild från frippes och mitt jävla äventyr bland sälar och spegelplatta vatten. kommer ett helt inlägg med bilder när vi simmar med sälar senare. har dem på jobbet.

Photobucket

världens sötaste folkmusiksbrud från spelmansstämman på önningebymuseet. jag typ dog. från vasa var hon dessutom.

Photobucket

och söt pojke från samma event.

Photobucket

inför bomarsundsdagarna. att bara få upp sju sundsbor på en ruin var kämpigt i sig självt kan jag säga. "man får inte klättra på murarna" ju

Photobucket

helt klart ett av de häftigaste jobben jag gjort i sommar. sjukt fräna djur de där sälarna.

Photobucket

Photobucket

ett annat av mina favoritjobb i sommar. carola (tror jag hon heter, jo så är det nog) fyllde år och hon ville ha med sin islandshäst forkur på bilderna. jag var så jävla trött och dåligt presterande denna morgon, men att få mysa runt med en häst och två sköna females i skogen var så fint att jag tar mig för hjärtat just nu när jag skriver. typ. ah.

Photobucket

en utställning på kakelhallen som fick mig att tänka tillbaka på när jag och min gammelmormor lagade färger av rosor och andra saker från naturen och målade med dem när jag var liten. jag funderar på att ta upp målandet igen. eller ja, ta upp målandet från scratch, kan ju inte direkt påstå att jag har någon slags konstnärsbakgrund från förr. haha.

Photobucket

spontant jobb som jag och worldsgreatestheidi gjorde och lyckades charma jp med. har också fastnat på mitt minne som ett av de fina jobben i sommar trots dess småskalighet. och orsaken till att jag skriver så sjukt pretto ikväll är helt klart sömnbrist och överansträngning blandat med någon slags oomkullrunkelig überglädje. och lite vilsenhet. jag är rätt fucked up right now helt enkelt.

10 kommentarer:

CAT sa...

"Från scratch" får mig att sakna MK...

Madelen utan e sa...

catrin: alltså här om dagen saknade jag mk som fan. helknäppt! och det konstiga var ju inte att jag mk, utan VAD jag saknade. jag satt och saknade uppgifterna vi fick och framför allt grafiska illustrationen och multimedian. man var så jävla kreativ när man var tvungen att framställa nåt.


...nu pratar jag om mig själv då alltså..


när får jag mina solbrillor :D ?

CAT sa...

Du får dem när du har tid att ses :D

Anonym sa...

simma med sälar? Ja då har du inte sett deras tänder. Du kan ju googla eller nått... och de facto att de är köttätare och många människor har blivit rivna och sönderslitna av sälar... men grattis till att du överlevde!

HannaH sa...

Han med gitarren är min bror och hon med fiolen är min kompis. Vad fina bilder!

Madelen utan e sa...

hanna: hahahaha är det sant :D vilka söta personer du omger dig med! ska du bo kvar i vasa i höst eller flyttar du någonstans?

HannaH sa...

Ja, tänk vilken tur jag har. Nej, jag flyttade från Vasa i slutet av mars (fick min examen då) så nu bor jag och jobbar i Stockholm. Men Vasa är en bra stad, började bara kännas lite för liten för mig. Var skall du bo?

Madelen utan e sa...

jahaa okej. jag fattar feelisen, jag känner samma sak med åland nu. jag ska bo på brändö faktiskt, tror det blir bra! hoppas..

Mimi sa...

Den med fåglarna är alldeles underbar!

HannaH sa...

Ja, det blir det säkert. Själv bodde jag på Rådhusgatan och trivdes jättebra när det var så nära city. Då kändes det som om jag hellre bodde nära city än närmare skolan.
Lycka till!