onsdag, februari 18

lärorik dag

mitt jobb är fantastiskt (säger jag idag ja). jag får varje dag lära mig något nytt och se och träffa spännande människor jag aldrig någonsin skulle träffa annars. idag har jag bland annat lärt mig att jordgubbar, meloner och bananer är genmanipulerade frukter och skulle inte finnas om det inte vore för oss människor. eller ja, men inte på samma sätt som nu.

dessutom har jag hittat min drömlägenhet. den ligger på neptunigatan 52 och är 44 kvadrat, vit, har stor balkong mot hamnen, fräsch så satan, litet gulligt kök, badkar och litet sovrum i mitten som var alldeles (här var jag tvungen att tänka i flera sekunder för att kunna formulera mig) bedårande. tyvärr bebos den just nu av PAFs AD jan-mikael von schantz, men jag ska ju flytta bort och plugga i höst ändå så jag får väl bara drömma lite.

och som inte det vore nog för en dag har jag dessutom lärt mig att scanna in negativ, att det inte är någon vidare idé att ge sig ut på fotouppdrag utan namn och titel på personen man söker, och uttrycket "cart blanche".

Inga kommentarer: