torsdag, februari 5

strategi

man får lov att kalla mitt liv hysteriskt just nu, även fast jag "bara sitter hemma och odlar celluliter". för just nu håller jag på med seriös shopping. det handlar om strategi här, hur man ska gå till väga för att få bästa möjliga pris, och vad vill man max ge för någonting man älskar? jag föreslog att ted skulle ge mig lakritsremskorna i alla hjärtans dag-present. det verkade inte gillas. tillbaka till strategin. jag har tänkt såhär, att jag ska köpa lakritsremmarna och spetsklänningen från topshop, och så hoppas på att klänningen är för liten eller inte passlig, för då kan jag sälja den på tradera och tjäna på det, och på så vis kanske kunna köpa colin stuart-skorna som faktiskt ligger på ett jävligt överkomligt pris just nu. och hur jag ska göra med kameran, det har jag inte tänkt ut ännu. mailar med säljaren i skrivande stund. det här slår ju chack med hästlängder när det gäller planering.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men du. när går colinsarna ut? och 50 euro är inte mycket, men det ÄR mycket tillsammans med lakritsarna för då är du uppe i 100 euro UTAN klänningen (som för den delen troligtvis KOMMER PASSA) och behåller du den ligger du ju på 140 euro på tre grejer... det är rätt mastigt när man vill köpa dyr kamera liksom.


jag skulle prioritera ETT par skor, klänningen är redan köpt, och sedan köpa det paret. om du väljer att köpa lakritsara NU så kan du ha is i magen sen och se hur priset blir på colin. är det löjligt lågt och du känner att 140 euro shopping är ok, så kör. men tänk på kameran för guds skull. spåra inte ur nu!

Anonym sa...

när måste du köpa lakritsarna då? för dem tycker JAG du ska köpa, SÅ mycket snyggare än colin och om de är för stora för dig vill jag ha dem. haha.

tjo, men samtidigt måste du ju tänka så att det är 100 euro till kameran eller 100 euro shopping.