måndag, september 22

babysteps

jag är väldigt ofta hungrig nuförtiden. jag vet inte vad det beror på och om det är bra eller dåligt. det som känns skönt är att det inte spelar någon roll. jag är ganska tillfreds med mitt liv trots att min kropp inte ser ut såhär. grejen är att det skulle vara roligt att träna och se om man kunde få en riktigt fierce kropp. vad det skulle vara skönt. men jag är lite rädd. för en sak.

här följer några utdrag ur min förra blogg, som jag hade mellan mars 2006 och januari 2007.

"det har vänt igen. satan vad jag hatar dig och allt och jag vill bara .. ÄÄ. kan jag inte få vara nöjd och glad kexchoklad ? varför kan jag inte bara stå emot och ha lite STAKE för fan nejnej var mes och ät mer rör dig mindre bara och hoppas du dör. misslyckade människa." - 20/06/07

"mina lår da-a-a-a-a-allrar" - 06/07/07

"jag åt en gräddmunk idag. det var äckligt. det är bra. i think." - 02/08/07

"ikväll ska jag försöka komma mig ut och gå en powerwalk, eller springa.
Men nu äta vindruvor och msna. Även fast jag knappt har några kontakter på
min 'nya' msn...." - 28/09/07

de här inläggen får mig att komma ihåg precis hur det kändes under min period i livet när jag var sådär jävla kroppsfixerad. jag tränade hela tiden, åt ingenting som kunde uppfattas som onyttigt eller kaloririkt. jag låg och grät på nätterna mot teds axel för att jag hatade min kropp så mycket och jag stod framför spegeln och skådade min kropp och jämförde den med andra brudar varenda en dag efter skolan. alla sa att jag hade vriden syn på min kropp och att jag var fånig som höll på som jag gjorde och det var jag ju också. men jag fattade det inte då, och nu i efterhand kan jag nästan påstå att jag hade nån slags ätstörning av nåt slag. and i doont wanna go back there

kanske om jag tar babysteps?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan gå och träna med dig någon dag i veckan på eckeröhallen efter jobbet om du vill? :) jag har en väldigt fånig syn på träning, ehm, så det får du stå ut med, men jag tränar för att vara pigg och känna mig stark - inte för vikten/utseendets skull.

förresten är jag lite avis på din midja, bara så att du vet. den är snygg (tittat på luella bilden i mobilen nyss :P)

CATRIN sa...

Vad glad jag blir av att läsa att du har insett att det var stört att tänka sådär! Jag kommer ihåg den tiden och jag mådde dåligt av det själv. Heja Madde, du är snygg och din kropp är bra, det har jag sagt hela tiden!