fredag, september 26

plans

idag är min och elins dag. först ska vi vara hos henne i eckerö och köra häst och paddla kanot och lite sånt, och sedan kör vi hennes bil till lasse och drar till mig och tittar på film och äter popcorn och dricker vin. efter att vi känner att det räcker så skjutsar pappa oss till stan och yasmine, där vi umgås lite för att sedan dra till arken iförd våra zaraskor! detta har varit planerat i en hel vecka, eller egentligen två, så när jag vaknade så visslade jag glatt och satte mig framför datorn.

så körde jag min vanliga morgonrunda bland bloggarna och sidorna visslandes på "i kissed a girl" och kände att den här dagen skulle bli något alldeles speciellt. så kom jag in på elins blogg och...

"Fan i helvete. Jag har feber och halsen känns som en krigszon. Jag har känt det här komma i flera dagar men ignorerat det för jag vill INTE vara sjuk. Inatt sov jag väl.... Hm, kanske 2 timmar totalt? Jätteskoj. Verkligen jättekul.."

plötsligt glömde jag bort hur låten gick, och såg hur solen gick i moln utanför fönstret... inget paddlande då.. och inget ponnykörande.. men hon sa att hon nog skulle orka komma med ut ändå . och paddla kan vi ju göra en annan dag, det lär ju inte komma någon is på sjön i år ändå.....

Inga kommentarer: