måndag, september 8

ett matinlägg


helgen har varit hetsig med rolig. och jag måste bara berätta om lördagens fest, det var helt great! det började med att vi samlades på sjöfartsmuséet för att lyssna på tal om holmbergs och nå båtar och jag fattade inte riktigt kopplingen mellan dem två men kvällens underhållning var nog en småfull totte bergman som skrek och viskade och applåderade mitt i talen. till sist blev han utkörd, och hans sista ord innan han smällde igen dörren var nåt i stil med "jag minns nog när jag gick i sexan jag!"

efter de två underhållande talen gick vi i sakta mak till pommern för att sätta oss till bords. (ja alltså båten) kvällens kock var micke björklund, och när han steppade fram och berättade menyn så suckade jag inombords, för han är lite känd för att ha små portioner = madde inte mätt. dom tankarna fick jag dock äta upp i form av stående bord med tre-fyra olika sorters sallader, färska räkor med tillhörande dippsåser, revbensspjäll, pommes neuf (ungefär som en blandras mellan pommes frites och klyftpotatis och 10000 gånger godare) och en enorm korg med baugetter. (jag tänkte på tua när jag gick för andra gången och tog av dem, MUMS)

efter buffén fanns det hemmagjorda hamburgare inlindade i tidningspapper till alla. det var jättegulligt och jag stör mig på att kamerabatteriet ännu en gång var dött när jag behövde den. hursomhelst fick man välja där om man ville ha ålandstidningen, nyan, huvudstadsbladet eller dagens nyheter. jättefint! dock orkade jag inte ens smaka på en burgare, eftersom buffén var så snuskigt god. efterrrätten fick jag däremot ner. banana split i form av tre glassbollar med kolasås och bananer. på det fick vi en kaffedrink (som jag vänligt men bestämt tackade nej till) och sedan till nattamat lite korv med bröd. seriöst, jag kunde inte röra mig till farbror fläsks musik utan att det kom upp i halsen.

nu smakar ingen mat speciellt gott mer, jag vill bara ha samma som i lördags! funderar på att stå utanför mickes dörr när han kommer hem ikväll och fråga om han har nå rester kvar från helgen...

1 kommentar:

Cilla sa...

åh nu vart jag ju hungrig !