lördag, september 20

tystnaden ligger som en blöt duk

det är ju faktiskt så att det är på jobbet som bloggen lever som bäst. det blir lätt så att man inte har nåt att göra mellan telefonsamtalen och nu har vi dessutom fått nya tysta tangentbord som gör det ännu enklare att blogga så det ryker.

en annan sak som enkelt händer här i våra små lokaler är att man lätt blir att sitta och gnaga på nånting. just nu har jag en banan på mitt skrivbord, pannkaka med grädde och sylt i kylen, berramunkar och wienerbröd på köksbordet och en butik utanför dörren. och jag är hungrig. detta är inte nådigt. tänk vad bra det är att sova länge som jag gör när jag inte jobbar. så stiger man upp vid tolv-tiden, och äter gröt eller något annat lunchigt. sedan hinner man inte bli hungrig förrän middagstid, och sen håller man sig mätt tills kvällsmålet. att jobba är pest! nä jag skojade bara. men det hade nog varit roligare att jobba med e än k (nu använder jag mig av såndär jobbcencur som elin och cilla brukar använda, cool jag är).

det här inlägget är ett stereotyp-inlägg till vardagligt tjafs-kategorin, hah

Inga kommentarer: