tisdag, september 2

get a job



jag har ett jobb. jag har klippt mig. jag trivs med min livsituation. mitt jobb är inte världens mest stimulerande, det är inte särskilt högt i näringskedjan, det ser inte särskilt fab ut att stämpla biljetter, det har inte att göra med min utbildning vilken man tycks måste jobba med när man gått ut skolan, och det är inte särskilt hippt heller

MEN

jag gillar mina arbetskamrater, jag klarar av de flesta av arbetsuppgifterna självständigt, jag känner att jag skulle kunna utvecklas under vintern om jag jobbar kvar, det är inte påfrestande, min arbetsförhållanden är ganska mänskliga, lönen suger inte och jag behöver inte köpa frukt själv.

skulle jag bara få i lite fler slingor i håret och fixa dendär d300an kanske jag överlever den här vintern trots allt.

Inga kommentarer: