måndag, september 29

helene

det finns fler begåvade skribenter på åland. och att helene kan skriva är väl ingen nyhet i och med att hon jobbat på tidningen några somrar nu. men att hon skrev en bra blogg hade jag inte lika bra koll på. här kan man läsa den. och jag lovar. inga mer copy-pastegrejer på ett tag nu.

11 juni 2008
Akilleshälen

"Okej, nu kommer det. Jag ska berätta vad min akilleshäl är... Min akilleshäl är mitt bakhuvud. Eller snarare mitt non-existing bakhuvud. Eller the never ending neck, som jag nu kallar spektaklet.

Jag gjorde upptäckten för något år sedan då jag skulle mäta mig hos skolsystern. Jag ställde mig mot väggen, och jag stod som slickad mot väggen. Då hade jag inte heller någon rumpa som putade ut, så jag var ett med väggen. Likt en linjal mot ett bord.

När jag nämnde det för min kära mor svarade hon med en jamen-just-så-suck som efterföljdes av ”De har du ärvt av mig”.

Jaha, det går i släkten. Bra. Jag kommer få never-ending-neck-bebisar. Hur som helst så sover jag i alla fall jäkligt bra på rygg. Sådeså."

Inga kommentarer: