söndag, september 13

fan vad allting ska vara bra nu då

åh nu sitter jag här med min nya dator och min nya ipod och .. surfar på henkes dator.
känns jävligt surt, men jag får mitt internet först om minst en max två veckor. dock tror
jag att jag ska fara till asta och testa om hennes internet funkar på min dator, så kanske
jag kan få ner en photoshoptrial. det skulle vara guld.

igår drack jag och henke vin och var riktigt tjejiga. duschade länge,
drack vin, lade hårinpackning, drack vin, vaxade armhålor, drack mer vin, sminkade oss länge,
drack vin, gick omsorgsfullt igenom vår gemensamma garderob innan vi bestämde oss
för vad vi skulle ha på oss och drack vin. sen kom asta hit och hängde och snackade om
killar med henke medan jag låg på soffan och gjorde bakåtvolter inuti mitt huvud,
lyssnade på alldeles för hög musik för att det skulle vara acceptabelt för våra grannar ovanför.
(grannarna under oss tycker jag att kan stå ut med lite depeche mode när de sjungit a-teens-singstar
två fredagar i rad på högsta volym)
och försökte att inte somna.

sen for vi vidare till fontana där jag träffade cajsa. hon var lika söt i verkligheten som på bild
och av någon konstig anledning hade jag inte tänkt mig att hon skulle prata finlandssvenska
(eh, hon kommer från vasa) så jag blev sjukt förvånad. inte bara över cajsas dialekt,
utan också över att jag tog mig från liggande däckad på soffan och bli matad med chips
av asta till att dansa framför livebandet och föra normala konversationer med mina
klasskompisar på fontana. vilken jävla comeback.

nu ska jag kolla idolavsnitt på nätet.

3 kommentarer:

CAJSA sa...

mah, du är söt! fick förresten jättedåligt samvete då jag bara sprang iväg igår!

Madelen utan e sa...

cajsa: pihi! nej det var nog ingen fara - men vart for du?

CAJSA sa...

jag såg att henke pratade med en jyri känner, så jag sprang till honom för att säga att han också borde gå dit å prata. så efter att jag hade pratat med jyri å hans kompisar en stund var ni försvunna :D