söndag, september 20

kreativitet och om dess mystiska tendens att infinna sig efter 00.00

jag blir alltid så sjukt kreativ på kvällarna. eller nätterna kanske det kallas för vanliga dödliga
när klockan är över tolv på kvällen. i fredags när jag äntligen hade fått tyst på mig själv
och bara låg och smånynnade på soundtracket från moulin rouge, så fick jag världshistoriens
adrenalin- och inspirationskick
. var tvugen att sätta på lampan (som nu mer är sönder,
så nu är mitt rum kolsvart around the klock), sätta mig i sängen med ett block och en penna
och skriva. jag skrev ett helt A4 fullt med idéer på min personliga portfolio och andra
portfolios i framtiden och hur jag skulle utforma det, vad jag ska ha med och vad jag ska ha
för rubrik. allting kom till mig. som en vind som liksom blåste förbi. för sen, en
halvtimme och lite handvärk senare var det borta igen och jag lade mig ner och däckade på
stört. som värsta minifyllan typ, var nästan inspirationsbakis när jag vaknade morgonen
efter till och med. eller nej vafan skriver jag, skit samma. skojar bara.

hursom, ikväll har jag också en helt sjukt inspirerad kväll. jag kommer på idé efter idé till
olika skolarbeten. förrutom till det som vi har deadline till på tisdag. såklart. men det känns
åtminstone som jag kommer ro iland det. som tur är. komma ur båten och upp på land liksom,
och kanske till och med knyta fast förtöjningsnöret i läraren lite. men inte en särskilt stark knut
eller mer än så. hoppas att alla andra i klassen är lika förvirrade som mig, för ni vet ju
- skulle någon vara bättre skulle det ju vara total katastrof. kom ihåg
att livet är en tävling.

Inga kommentarer: