tisdag, september 15

stressed is desserts spelled backwards

idag har vi ju haft vår första riktigt utmanade lektion. studieorientering. mycket skrivande
och mycket suckande och skakade av händer bland mina klasskompisar. själv trivdes jag
som aldrig förr. ni vet, livet är ju en tävling - och den som vinner är i det här fallet den som
hinner skriva klart, skriver snyggast, hinner ha mest ögonkontakt med vår lärare jaana,
kommer med smarta frågor och som dessutom lyckas utföra uppgiften med bravur.

och där kommer rubriken in. vi har tre portfolion som ska vara klara innan november är
slut. tre portfolion! vet ni hur mycket jobb det är att göra en portfolio? speciellt om man har
så höga förväntningar på sig själv som moi. och inget photoshop. och inget internet. yet. men förra
veckan var jag och fixade bastuviken-bredband med 24 M i hastighet, så jävlar anamma
om mindre än två veckor är jag redo för vad som helst. nästan. förrutom att pressa fram tre
perfekta portfolion, några loggböcker, en paruppgift om höstens make up, en faktauppsats
om hårologi och en personlig färganalysuppgift. i'ts on dudes. jag är mitt i skollivet,
och jag fattar ingenting.

och jag är fortfarande sugen på chokladkaka.

Inga kommentarer: