söndag, september 27

kanske världshistoriens längsta inlägg om ingenting

det här kan ha varit min skönaste helg hittills som vasabo.

fredag: vaknar till liv på förmiddagen någon gång, eftersom vi inte har någon skola på
fredagar. kommer på att fan, idag skulle jag egentligen ha behövt börja med maderiellt,
men istället för att beskymra mig om det - utan istället som vanligt skjuta upp det till
nästa vecka,
gjorde jag lite skolarbete och sen var det redan dags för middag. eftersom
vårat vägg-sittande köksbord har bestämt sig för att lossna på ena sidan kan vi inte längre
äta middag vid det, men det gör ingenting, för korv med potatismos framför idol i
soffan
är inte så tokigt det heller. efter middagen fortsatte vi att titta på idol via internet
(kanske världens bästa funktion det där med webbtv by the way. när man inte har något
digibox-kort till sin digibox.) tills klockan började närma sig halv åtta. då cyklade vi till stan
och köpte lösgodis med asta på citymarket innan klockan blev halv nio och biotime. vi
såg flickan som lekte med elden, och jag tycker faktiskt att den var lika bra som män
som hatar kvinnor. inte sämre åtminstone. känns som att det är lite av en oskriven regel att
på frågan "hur var filmen?" svara "inte lika bra som ettan åtminstone" utan att ens reflektera
över huruvida den var det eller inte - jag menar - det var ju film nummer två, då är det bara så.

efter filmen var vi en sväng via gringo och drack några öl, men när det stängde halv två
så kände vi att det nog fick vara nog för ikväll, så vi for hem. jag skjutsade hem asta (jag
har lärt mig att skjutsa på cykel! efter en hel barndom av åkande på pakethållare kan jag
äntligen betala tillbaka! underbart) och blev kvar i hennes port och pratade en timme. eller,
kanske var mer någon slags tvångsumgänge från min sida. hon var mest bara kissnödig,
trött och hade kallt. men jag tycker så hemskt mycket om henne att jag inte riktigt kunde
slita mig. tills slut var klockan halv fyra och jag släckte vardagsrumslampan som får tjäna
som min sänglampa just nu eftersom min lampa i rummet har fått för sig att
sluta fungera
. precis som allt annat i den här lägenheten. (garderobsdörren, hallampan, köksbordet och brevinkastet)

lördag: ännu ett jävligt sent uppvaknande. jag tror jag måste be henke att börja dansa
någon slags kastrullocksdans eller lägga på chris brown på högsta volym om förmiddagarna
för att jag ska vakna, jag sover som en satans jävla stock.

fick inte mycket gjort idag heller, utan blev mest en slags väntan på att få fara och
äta till subway
. asta var på jobb (vilket ju var den egentliga orsaken till att vi åt där in
the first place) och guidade oss genom hela köpet till skillnad från när jag beställde där sist
av en jävligt otrevlig brunett med uppåtnäsa. hursomhelst satt det jävligt fint i kistan och
dessutom fick jag ett hjärta på mitt omslagspapper, som jag var töntig och sparade i plånboken.

sen var det dags att göra iordning för kvällens planerade myskväll på idrottsgatan sex. vi
hyrde två skräckfilmer, inhandlade kex, vindruvor, ostar och kakor och
godis.
jag dukade upp hela vardagsrumsbordet fullt och sen hade vi dubbelfilmsmaraton
ála the village och skeleton key. jävligt mysigt. dock kanske inte världens läskigaste
filmer. men det var nog bara bra eftersom henke var tvungen att gå ut och gå med skyler
efteråt. eller bobba justify som är hans nya nickname efter skeleton key-filmen. dålig humor
på högsta nivå. och speaking of dålig humor, när filmen var slut kom asta hit och åt
tupla och drack öl.
vi kollade på en massa gamla bilder, pratade om vår klass och
kollade youtubeklipp med anacondor. sen var klockan helt plötsligt halv fyra och asta
cyklade hem, jag föll omkull på hallgolvet och gjorde hål på mina nya leggings och
henke gick och lade sig. en helt vanlig kväll alltså.

söndag: alltså. jag önskar jag kunde skriva att jag vaknade halv nio och gick ut på
en lång promenad med henke idag. men nä. jag vaknade senare än både fredag och lördag
tillsammans idag. och sen har jag bara chillat. laddat in den första satsen bilder på min
macbook och namngett dem, börjat skriva på en logg från studiebesöket och nu ska vi äta
middag. ha en fin söndag. ska jag ha åtminstone. med fin menar jag florrig. ska gå till
butiken efter middagen och köpa typ chips eller godis så jag klarar mig en hel vecka utan snask igen.

Inga kommentarer: