tisdag, september 22

låt oss prata lite om pengar

den här månaden blir den första på över ett år som jag inte kommer få någon lön. nada. noll.
det är också den månaden när jag kommer få för lite bostadsbidrag och äta för mycket godis
på helgerna. mina pengar kommer med andra ord ta slut. så känns det lite skönt att
tänka på att jag har pengar att håva in från hotell- och restaurangskolan, handels och ålandstidningen.
blir ganska många hundringar tror jag. om jag skulle orka ta tag i saken och skriva lite timlistor
och fakturor. jag är så förbannat jävla lat att jag skäms över mig själv. dessutom är jag ledsen
på min hy som bara jävlas med mig och ser ut som insidan av ett rövhål just nu.

tur att jag får tusen euro (you heard me) i skatteåterbäring. gör mig lite lite gladare in times like these.

1 kommentar:

Frida sa...

Älska skatteåterbäring :D