måndag, maj 11

hur häftigt är inte mitt plommonstop?

Photobucket

alltså inte nog med att mitt nya plommonstop var billigt, skitsnyggt och passade som handen i handsken (eller jaa, hatt på huvud you get it)! när jag satt och lyssnade på lasse lindh och snöt mig så pillade jag lite på den och hittade ett ihopvikt papper innanför brättet. när jag vecklade ut det visade det sig att det var en löpsedel från vad jag misstänker är sent trettiotal (andra världskriget höll väl på mellan 1939 och 1945). det betyder alltså att min hatt är från trettiotalet, och jag köpte den för 190 riksdaler. schysst tycker jag.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

6 kommentarer:

Himo sa...

OH! Bääl!

Jenny sa...

Du är sööt :)

k sa...

Kriget slutade 1945, inte 1954 men det vet du nog.

tua sa...

haha. k!

fan va kewlt

kom hit nu!!!

Jenna sa...

>> Tacktack, jaa visst kan jag försöka i varje fall ;)
Förresten passar du bra i hatt fröken mad :P

jenna sa...

>> Men nääe, jag tycker hatten passar utomordentligt bra till din huvudform. Enligt mig i varje fall :)