torsdag, maj 7

STHLM YSTRDAY

bildkavalkad! sånt gillar ni va? vavavava? bilder från stockholm igår.

Photobucket
godmorgon elin och johan! de ser jättepigga ut, men det är säkert tack vare vår stadiga frukost som intagits ungefär en kvart innan den här bilden togs.

Photobucket
gullifonen (elins nya telefon) var med. likaså mina wayfarers.

Photobucket
underhållning i form av hänggubbe. men det är inte lätt att gissa rätt när den som hittat på ordet inte kan stava rätt.

Photobucket
snygg mad. eller ja, nej

Photobucket
johan. alltså varför vi tog de här bilderna vet jag faktiskt inte.

Photobucket
framme i stockholm. elin prövar en tshirtklänning på weekday. den var fin men inte tillräckligt.

Photobucket
jag hittade inte nånting på weekday. inte något alls. kändes ovant.

Photobucket
sen skulle elin pröva nitsandaler, då tog jag den här bilden. jag tror elin ropade på mig precis, därav min frånvarande min.

Photobucket
sen en sväng in på beyond retro. elin hittade en fin hatt som hon köpte.


Photobucket
röda (svindyra) plommonstop

Photobucket
jag flamsade vidare och köpte ingenting här heller. prövade en kalleochchokladfabriken-hatt.

Photobucket
haha så som mitt hår ser ut på den här bilden känns det som det ser ut hela tiden. jag gillar det inte alls. inte. alls. tunt halvlångt och korvigt. min min kan diskuteras också. men elin är ju söt iallafall.

Photobucket
jag fattar inte varför elin hatade den här sparkdräkten från gina tricot. den var hur skön och cool som helst. blev inget köp dock. kan ni tänka er att jag lyckades se vulgär ut i en sparkdräkt? jag säger nog det.

Photobucket
topshop!

Photobucket
jag hittade världens ballaste tröja. priset var inte lika ballt däremot, 899 kronor.

Photobucket
fan vad jag skulle kunna haft kul i den här i sommar. men jag fick med tårar i ögonen lämna den i butiken. åååhhhhhhh (och haha jag har en liten poser i mig ännu)

Photobucket
lunch på coffeehouse by george, som sagt. dom bygger ett huge h&m på andra sidan gatan.

Photobucket
sen prövade vi skor. de här tipsar jag om i xit som kommer ut imorgon.

Photobucket
åh. ååhhhhhhhhh. samba heter de här skorna och jag älskar dem. rätt och slätt. älskar.

Photobucket
elin älskade dem också. och skillnaden mellan mig och elin är: elin köper saker hon gillar - det gör inte jag.

Photobucket
klara var med. hon hade stigit upp klockan fem och tagit hand om barn som klippte håret av sig.

Photobucket

Photobucket
jag fick lite tråkigt. elin var arg och hade varmt och visste inte ifall hon skulle ha trettiosjuor eller trettioåttor eftersom hon låg mittimellan två storlekar. jag peppade för trettiosjuorna (hallå, då kan ju jag låna dem) och det blev dem, även fast elins stortå var mer sned än rak och mer vit än rosa i dem. hurra! typ.

Photobucket
jag prövade elins hatt lite...

Photobucket
.. och ser ni likheten? herregud det är kusligt.

Photobucket
nu ska jag gå och lägga mig. godnatt gryn!

4 kommentarer:

CAT sa...

Hahaha, åh nej Madde, använd aldrig hatt :(

Madelen utan e sa...

cat: ...jag har precis köpt ett plommonstop

CAT sa...

You failed! Då får du leva med att se ut som han där. Tyvärr. Om du inte färgar håret typ... svart.

Madelen utan e sa...

haha men.. är jag inte lite lite sötare ändå?