tisdag, mars 31

jag är helt suverän på att laga skinkpaj, kanske jag har ärvt nåt av farmors cooking skills ändå

Photobucket
(så här såg pajen ut z) för er andra: jag lagade skinkpaj igår kväll som jag åt till middag idag. och den var precis lika god som den såg ut. fantastiskt. och med den perfekta salladen kunde det inte bli bättre.

Photobucket
jag fick ett mess från bettans bod imorse om att hon hade fått ett ledigt bord (nummer 17) så imorgon ska jag dit med mina 60-nånting plagg och lassa av på ett bord och en klädställning. bloggar om det imorgon så får ni se hur det ser ut och så vidare. men idag förberedde jag mig med prislappar genom att "så himla typiskt mig" enligt moa, klippa ut kartong och potatisstämpla hjärtan för att kunna fästa i plaggen.

Photobucket
himal kul det där med potatistryck, måste jag göra oftare!

Photobucket
det såg rött ut när det var blött,

Photobucket
..men det istället för röda blev det små rosa hjärtan på lapparna. men det funkar ju det också. i guess. nu har jag skrivit ner pris och beskrivning på dem och imorgon behöver jag bara fhäästa dem med en snörbit och så är det klart!

för övrigt har jag jobbat på xit idag igen. maderiellt är klart, men jag fotar till en massa annat den här månaden (känns det som) också, så jag ska få det klart ikväll (inatt) också så har jag min beskärda del klar imorgon.

men ärligt talat. det är skitkul att jobba med xit, måste göra skitbra ifrån mig så att zandra vill ha mer av min hjälp (alltså ja hon är ju tvungen i viss mån men) in teh future.

2 kommentarer:

Gisela sa...

haha moa hade rätt, det där med prislapparna är typsikt dig. men så gör dom säkert att fler folk köper för att du har ansträngt dig med fina prislappar, med tanke på att du tjänade 31 euro på mindre än en timme..

CAT sa...

Jag håller så med din syster!