lördag, mars 14

kräks

usch, jag har precis kommit hem från arken och jag vill kräkas. inte för att jag är speciellt berusad eller mår illa på nåt fysiskt sätt över huvudtaget, utan för att det är så förbannat tråkigt att fara ut på åland jag vill gråta och spy lite i en hink. ensam helst. i mitt rum på hagaslätten, eftersom jag nästan tycker det är roligare att sitta här och blogga i min ensamhet än att stå på arken och gång efter gång svara på "var solli är" och "var pernilla är" och "om jag har sett den och den och den på en stund". varför kan ingen (förlåt simon jag vet att du verkligen ansträngde dig för att uppmärksamma hur jag mådde och vad jag tyckte om själva situationen) fråga mig om hur jag mår och prata med mig om ingenting istället för att leta efter någon de vill hångla upp mot en vägg eller tigga en cigg av? på ett vis har det här varit den bästa arkenkvällen på jävligt länge eftersom det fick mig att inse hur mycket jag verkligen vill härifrån, men å andra sidan är jag skyldig dig en drink och en shot anna (så jag måste antingen gå ut eller betala in en liten gullig summa på ditt konto eller nåt), och förlåt om jag har varit odräglig mot någon. men jag flyttar så snart jag bara kan, jag lovar.

10 kommentarer:

Anonym sa...

jag har inte varit till arken på två månader ungefär. jag har förstått att arken är inte ett bra ställe för någon som har ett förhållande eftersom det hela egentligen går ut på att hitta ett ligg för kvällen för största delen av folket som tar sig dit. i kväll skall jag dit är det tänkt, hoppas mina kära arbetskamrater är underhållande i alla fall, och tur att jag har gång avstånd hem..

Anna sa...

Jag känner igen det där. Det är inte speciellt mycket drag på Åland nej. :/

Men en sak lade jag märke till igår, och det var att du hade jäkligt snygga skor :)

Anonym sa...

Det är kul att någon annan också har insett det :)

Anonym sa...

I know that feeling !!!

Ailimea sa...

Jag vet hur det känns. Jag saknar Fontana. :/

Anonym sa...

men gullemadde. :( du får komma med mig till klara nästa gång och gå ut och dansa på nya roliga ställen. deal?

för övrigt hade jag världens mest spårade kväll igår och kom hem sju på morgonen. jag vill dö. men jag saknar dig, du hade tyckt om den spårade kvällen.:)

fjauuuuuu sa...

du var ju rätt så glad innan jag foor

Anonym sa...

naaw, synd att din kväll inte var bättre än så :/ tänk inte på att betala tillbaka nåt, så noga är det ju inte

Madelen utan e sa...

fjau: haha jo alltså det funkar ju när man är full och glad, men så fort man slappnar av och chillar så blir det så annorlunda och segt på nåt vis. sen är ju jag lite trött på åland också, och var arg och full när jag skrev. haha.

Madelen utan e sa...

anna: vi löser det nog på nåt sätt ;)