fredag, mars 13

nu är det igång

nu är jag klar med den första bilden på diana från i onsdags. den här bilden ville vi ha så naturlig som möjligt, så jenna jämnade bara ut huden och lade på extremt lite rouge om jag minns rätt. det tog en liten stund innan jag hittade det här fina ljuset också. så noggrann som jag har varit med den här bilden har jag nog nästan aldrig varit förut, eftersom jag ska använda de här bildena som antagningsmaterial till fotoskolorna jag söker till. så nu har jag suttit och gått igenom minsta lilla millimeter av hennes hy och jämnat ut den. jag har letat på internet efter tutorials till "smooth skin" men alla som jag hittar använder sig bara av surface blur så jag blev inte klokare. däremot tycker jag att jag lyckades ganska bra med det på egen hand, och hoppas alla bilder blir lika behagliga att redigera som den här. det som är lite synd är ju att man inte ser särskilt bra på en bild som är 650 pixlar bred, men ni får ju en liten uppfattning iallafall.

Photobucket
före/efter

Photobucket
inzoom (som man ändå inte blir klokare av eftersom de är så små, but still)

1 kommentar:

Anonym sa...

Riktigt snyggt! Är inte van att se Diana "på det sättet". Kul!