söndag, december 14

"det där vill jag också jobba med"

Photobucket

ååh jag hittade nyss bilden som fick mig intresserad av mitt yrke (får jag kalla det mitt yrke när jag frilansar? vi säger så) den är tagen av anna-lena till karonkan 2005 när solli och jag var på prao på tidningen från högstadiet. vi fick bara sitta och titta på när zandra(?) gjorde intervjun, och anna-lena fotade. hon kom in lite senare än oss redaktörer och satte sig ner vid bordet med sin kamera alldeles härlig och sedan tog hon den här bilden i hissen brevid matsalen i lusse och jag kände "det där vill jag också jobba med". efter den här helgen kan jag dock känna.. lite mindre attraktion till mitt jobb. men det har ju sina ljusa sidor också ibland, måste jag komma ihåg att tänka då. kul however med den här bilden. den tar fram så många minnen.

nu är tidningen skickad till tryckeriet, nothing more for me to do så jag drar hem. kanske lägger upp lite bilder från drink-åm här imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

egentligen tycker jag det är miffo att de kallar dig frilansare... det är ju inte direkt så att de köper något du gjort av dig, utan du gör ju uppdrag åt ÅT så jag skulle mer säga att du är "typ anställd". en frilansare jobbar ju inte så som du gör.

Anonym sa...

OCH RING MIG NÄR DU ÄR HEMMMAAAAAA. wäääää.

Anonym sa...

Men äsch, jag var ju på Dinos lite före åtta, jag borde ha stannat så hade jag kanske hunnit säga hej till dig!