fredag, december 5

matematik

en lustig grej jag upptäckte.

oktober månad jobbade jag på eckerölinjen. körde ut dit (80 km t/r) varje dag nästan och steg upp tidigt på morgonen, drevs galen av argsinta tanter och inåtvända gubbar, grät av ilska, åt middag klockan halv åtta varje kväll och gick upp i vikt.

november månad har jag tagit många välbehövliga sovmorgonar, chillat som fan, umgåtts med gamla kompisar jag inte träffat på länge, fotograferat för ålandstidningen lite då och då, kallat mig arbetslös, skjutsat och hämtat min syster från skolan, chillat lite till och fått på mig en gammal urvuxen kjol.

och vet ni? den här månaden har det trillat in, läs noga nu, 334,76 euro mer på kontot än förra månaden. matematiken är enkel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men så kan du ju inte riktigt räkna. man får ju skatteåterbäring i december. :P

Anna sa...

pga minskad tankning kanske? :p