tisdag, december 30

tvåtusenåtta

Photobucket

vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

inget speciellt datum men mycket minnesvärt har hänt som praktiken i vasa, dagen vår klasstidning cobra blev klar och skickades till tryckeriet, examensdagen, lasse lindh och håkan på rockoff, teds och min treårsdag, dagen daniel frågade om jag ville bli frilansare (och gav mig massa beröm) och säkert en massa annat. det har varit ett bra år.

höll du några av dina nyårslöften?

jag sket i att ha nyårslöften i fjol tydligen

blev någon av dina vänner förälder i år?
inte vad jag vet

dog någon som stod dig nära?
min gammelmormor, vi var inte så himla tighta, men lite känns det ju i hjärtegropen. som tur var så tror jag hon har det bättre där hon är nu :*

Photobucket

vilka länder besökte du?
sverige, finland, grekland och polen

är det något du saknar år 2008 som du vill ha 2009?
mer träning kanske och att jag äntligen flyttar

gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
varit ensam utomlands med både klassen och tjejligan. och vi överlevde!

Photobucket

vad var din största framgång 2008?
jag tog examen från MK med jättebra betyg och en femma i examensarbetet.

största misstaget?
att jag lät min kropp förfalla när jag faktiskt hade den i form där i början av året.

har du varit sjuk eller skadat dig?
hade världens urinvägsinfektion i mitten av sommaren (under rockoff) som jag nästan strök med tack vare.

Photobucket

bästa köpet?
min bil helt klart. pussipuss

vad spenderade du mest pengar på?
se föregående

gjorde någonting dig riktigt glad?
mina klasskompisar, och att jag fick en ny kompis: elin

vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?
electric feel med MGMT, i kissed a girl med katy perry och enjoy the silence med depeche mode.

var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
gladare otroligt nog med tanke på att jag blivit tjockare haha

Photobucket

vad önskar du att du gjort mer?
tränat. men annars är jag rätt nöjd.

vad önskar du att du gjort mindre?
shoppat kanske..?

hur tillbringade du julen?
eftersom vi har en fin liten pusselfamilj så åt vi middag hos min faster med farfar och farmor och sedan skyndade vi till min moster där mammas del av familjen var.

blev du kär i år?

näää

favoritprogram på tv?
NCIS helt klart

bästa boken du läste i år?
kan nog vara "att älska som en porrstjärna" men det kan vara för att jag mestadels läste den på en stor båt på ett glittrande turkost hav i grekland..

största musikaliska upptäckten?
MGMT

vad gjorde du på din födelsedag 2008?
haha det här är ju faktiskt lite hemskt. eller hemskt roligt (lite som teds allergi). jag spenderade min nittonde födelsedag i polen. på auswitch mer bestämt. och senare på kvällen åt jag middag med min älskade mk-klass på ett mexicanskt ställe!

finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
egentligen inte vad jag kan komma på

Photobucket

hur skulle du beskriva din stil år 2008?
den har väl gått från en flickig till en lite mer damig stil. från gulligt till stilfullt. utan att överdriva, heheheheehe. nej men jag har väl egentligen blivit tråkigare. mer svart, enkelt och vuxet. men det är väl efter modet antar jag. trendslav som man är.

de bästa nya människorna du träffade?
elin (som kanske inte är helt ny men nästan), och såååå kom jag inte på nån till, förlåt.

årets besvikelse?
den kommer väl på onsdagnatt när ted gör slut och jag ligger full bakom en buske på havsgatan och lipar i bajshög. skämt åsido, det har varit ett bra år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

naaaaw. du är söt.

och jackson är fin, du är blind.

Anonym sa...

Åh vad du är söt, och åh vad jag saknar MK och när jag hör Enjoy the silence tänker jag på när du, jag och Pernilla stod och kramades inne på Newyorker när jag äntligen hade funnit mitt öronsmycke och vi kom på hur det där med pengarna fungerade.

Anonym sa...

aw madde klipp februariluggen igen! så jävla sött :D

Anonym sa...

vad roligt att du ändrat frisyr nästan varje månad! det skulle jag också vilja våga.