torsdag, december 25

ofattbart

Photobucket

i julklapp till ted gav jag ett presentkort på 50 euro, en tshirt och en cdskiva. av honom fick jag shampo och balsam i pumpflaska. hela kvällen igår kan jag erkänna att jag gick runt och surade lite för att jag hade lagt ut så mycket pengar på någon som tydligen inte kände riktigt likadant när det gällde julklappar.

så idag när jag satt och plockade upp mina julklappar så hittade jag inte ett kuvert med pengar i som jag fått av mormor. det var spårlöst försvunnet. vi letade igenom hela mitt rum, bilen och till sist var vi tvunga att ringa till min moster som julklappsutdelningen ägde rum hos. hon lovade att de skulle leta igenom påsarna efter kuvertet och höra av sig ifall de hittade nåt.

efter en halvtimme ringer de. de hade hittat ett kuvert. men det innehöll inte pengar. det innehöll ett presentkort på gefoto à 150 euro! och det var inte från min mormor! det var från ted! kan ni förstå?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag träffade Ted ute, vi skålade lite för Lemland och så sa jag att jag brukar läsa din blogg. Han sa ungefär "Alltså åh.. Den där jävla bloggen". Haha :)

Anonym sa...

Hoppas du upptäckt att digitaland har ordentligt mycket billigare priser på allt. till och med stora förstoringar till vettiga priser. Men du kanske köper nått till kameran från gefoto, eftersom det är den enda butiken på Åland vilket gör att de kan ha såna jävla priser. Betalade just 11 e för två 10x15 bilder bara för att de är tagna på deras atelje och jag inte kan få dem någon annan stans ifrån eftersom de vägrar ge dem som filer. Puh, fick utlopp för lite aggression nu.

Madelen utan e sa...

Katja: Det var nog tänkt som ett bidrag till min kamera, så det kommer det antagligen användas till också. eller en ny blixt. får se. framkallningar gör jag sällan, men när jag har gjort stora (plancher och tavlor) har jag faktiskt använt digitaland, dom är bra.

Anonym sa...

skönt att hör aatt det där presentkortet kom fram! träffade ted ute igår och han verkade jätteledsen för att det hade kommit bort.