tisdag, december 16

jag och kameror

det är roligt nu i juletider när folk börjar höra av sig angående julklappar. eller kameror mer specifikt. det är mest "jag ska få en kamera av mamma och pappa i julklapp och jag tänkte fråga dig vilken jag ska välja". sånt gör mig lite irriterad. såklart är det ju roligt för folk att de får bra kameror i julklapp tack vare mina råd, och inte köper någon värdelös kamera som någon försäljare bara vill sälja. men jag har aldrig bara fått min kamerautrustning.

när jag köpte min kamera hade jag jobbat en hel sommar för att ha råd med den, och när jag köpte mitt objektiv fick jag bokstavligen leva på luft resten av året för att ha råd. då känns det som ett slag i magen och ett nöjt leende rätt i plytet att se folk omkring mig få kameror för hundratals euro i julklapp. själv har jag sparat till en proffskamera i 6 månader nu. men i januari borde jag ha råd. och då känns det jävligt bra. men det är ju då.

men fråga mig gärna om råd ändå ni som läser det här, det är ju kul att kunna ge råd inom nåt område, att kunna någonting bättre än någon annan. nu är jag glad igen. typ.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig, det är jobbigt att höra folk som FÅR sin kamera! Jag har slitigt som en äckligt monster för att ha råd med mina grejer!

Anonym sa...

ajaj :P tyvärr tog kampanjen slut idag:P