fredag, januari 30

ägd

det här är så kul. och så fult. så ni måste få ta del av det. jag gick runt på stan med catrin en stund idag efter min ansiktsbehandling och pratade och lunchade och fönstershoppade. vi är alltid väldigt.. ironiska och sarkastiska när vi är med varann, och hela grejen började inne på zko när catrin frågade mig "jaha madde, moderedaktören, vilka stövlar ska jag satsa på till våren om jag vill vara trendig?" och så var vi igång. "jaa jag skulle säga att det skulle vara mocca och gärna ända upp till knäet.." började jag. så gick vi vidare till ziczac, och sen också madison. inne på madison hade det helt spårat ur (som vanligt) och jag står och klämmer på en tunika samtidigt som jag säger högt till catrin, som står en bit ifrån. "jaa du vet väl catrin, att jag är ålands svar på elin kling?" vi fnissar lite och fortsätter titta runt när jag hör hur någon bakom mig förtvivlat försöker hålla sig för skratt. ni vet sådär att det skorrar i halsen för att man vill gapskratta? "nej men det är bra att du tror på dig själv" säger den medelålders kvinnan när jag försöker med "alltså jag skojade såklart bara, ta mig inte på allvar, ehehhe" usch vad jag blev ägd.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

ditt sida i xit är riktigt bra :)
du ger grymt mycket inspiration måste jag säga.

Anonym sa...

haha naaw. samtidigt är det ju så jävla småsint och jantelag att reagera sådär. även om du varit allvarlig hade det väl inte varit hennes sak att försöka "ta ner dig på jorden". man SKA sikta högt :)