fredag, januari 30

åländsk radio

okej, jag lyssnade på steel fm imorse mellan halv nio och nio och lyckades under den lilla halvtimmen bli alldeles avskräckt från hela grejen.

scenario: kalle fagerström (programledaren) ringer upp kaj forss för att gratulera hans fru, som har namnsdag dagen till ära. klockan är halv nio på morgonen, och det här samtalet utspelar sig.

kaj: "kaj"
kalle: "godmorgon kaj, det här är steel fm frukost som ringer, radioprogrammet alltså!"
kaj: "jaha hej hej"
kalle: "det är så att din fru har namnsdag idag och vi vill egentligen prata med henne"
kaj: "jaså, jaha"
kalle: "eh ja, men, så hur han ni tänkt fira denna dag?"
kaj: "ja det blir väl inte så mycket firande eftersom jag ligger och tar igen mig efter en hjärntumörsoperation just nu."
kalle: "nämen, ojdå, jaa du låter lite krasslig."
kaj: "jo men jag sover inte"
kalle: "just så, men din fru är alltså inte hemma, då får vi ta och ringa henne på mobilen då, tack ska du ha för din tid, stjärnkocken kaj forss!"
kaj: "jag är inte kock"
kalle: "ehh va"
kaj: "jag är inte ens släkt med kocken kaj forss"
kalle: "eh, jajaaa, just så, ni är inte ens pysslingar eller sysslingar.. det är ju trots alls åland?
kaj: nej, förresten varifrån var det du ringde sa du?"
kalle: "det är från steel fm, radiostationen!"
kaj: "har jag varit med i radio?"
kalle: "ja, alltså du både var och är fortfarande i direktsändning, med oss på steel fm.. frukost."
kaj: "siddubarra"
kalle: "*försöker runda av* ja men då får du ha en fortsatt trevlig.. sovmorgon då!"
kaj: "detsamma detsamma"
kalle: "hejdå kaj!"
kaj: "hejdå"

och inte nog med att jag höll på sjunka genom bilsätet när jag hör detta, utan några minuter senare kommer kappahls reklam, som handlar ungefär om att de har billiga jeans på damsidan just nu, och att alla tycker om kappahls jeans. i slutet av reklamen säger en glad tjejröst

"..dessutom har kappahl just nu specialpriser på barn!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahha, vad töntigt :D

Anonym sa...

Bästa idag.

Anonym sa...

haha fittan vad tragiskt :D /T