torsdag, januari 22

cutti cutti bang bang

alltså. något jag verkligen inte uppskattar är, att jag faktiskt har satt mig i bilen, kört 30 kilometer, betalat nio euro och fått min lugg "professionellt" klippt av en frisör med utbildning, flera års erfarenhet och en egen frisörsalong, att komma hem och granska den, och konstatera att den är sned. ojämn. hackig. osymmetrisk.

och det är inte meningen, för jag sa speciellt att jag ville ha den rakt avklippt. saxen horisontellt. skarp linje och allt det där. och ändå kommer jag hem och ställer mig framför spegeln och konstaterar; den är taamejfaan sned. "lugglinjen syns inte på en blond rak lugg som på en svart" konstaterade min frisör, men det behöver väl inte betyda att ska klippa den sned för det?

ska en kvinna inte få kunna gå till ett proffs och få sin lugg som hon vill längre? efter att min favoritfrisör jenny s på klippupp flyttade till sverige, så tror jag att mina förhoppningar om en rak lugg flyttade med henne. nu har jag stått 17 minuter framför spegeln med nagelsaxen - som har klippt många luggar på mig genom åren - och klippt igenom min lugg själv. och nu är den rak. typ.

att man ska behöva göra precis allting själv..

Photobucket

Photobucket

Photobucket

2 kommentarer:

Anonym sa...

va de ägarn av klipp upp? när han klippte mig vart hela mitt hår snett och vinnnt.. >.< går aldrig till han nå mer..

Anonym sa...

9 euro?
låtet svindyrt för en lugg!