måndag, januari 5

bara en kväll

Photobucket

16.16 ringer telefonen. "hej du ska ge fan i att oreda i kameraväskan, det låg ett batteri i stora facket istället för i det lilla och ett minneskort låg på fel ställe, och jo, du ska vara på jobb klockan 17.00". då sitter jag i svettig och knullrufsig i mjukiskläder och väntar på tacos. bara att hoppa i duschen och stressa som en idiot till jobbet irriterad och ledsen. körde på ett katt på vägen (tror jag) och höll på köra i diket i kvarnborondellen. väl framme går allt på skit, jag jobbar inte särskilt bra irriterad och dessutom skulle det gå snabbt. tur att jag jobbade med matilda, hon är bra.

när jobbet var klart skulle jag ringa och höra om jag kunde ta hem kameraväskan och komma in imorgon istället, eftersom jag höll på hungra i småbitar. inget svar. inget svar igen. och inget svar igen. ringer nyhetschefen istället som självklart säger: "klart du kan ta hem kameraväskan till dig. det är ju du som ska jobba imorgon, det trodde jag du hade fått information om."

jag älskar mitt jobb. kom ihåg, jag älskar mitt jobb. älskar. det är jätteroligt för det mesta. lovar.

2 kommentarer:

engberg sa...

Men du måste ju kolla om du körde på den stackars katten ju ;)
Kanske var min ? Han är borta :(

Anonym sa...

snygg bild! =)