tisdag, januari 27

mina favoritbloggar får ett helt långt jävla inlägg

det finns sex olika sorters bloggar som intresserar mig. egentligen kanske det nog finns fler än så, men de bloggar jag läser kan jag dela upp i sex kategorier, ja, det låter bättre. de kategorierna är: (klicka på bilden för att komma till bloggen)

brudarna med attityd som skriver jävligt bra texter


Photobucket

sandras blogg har jag nästan läst längst av alla bloggar jag nånsin läst. på nåt vis lyckas hon, vad hon än skriver om, göra texten intressant. jag har länge avundats henne, eftersom hon inte bara är en jävligt skillad skribent utan också jobbar som fotograf, och är jävligt bra på det.

Photobucket

annas blogg har jag läst lite då och då förut, men efter ett möte på arken där hon öste beröm över mig och min blogg, har jag blivit ett fan. hon har också en förmåga att kunna få vad som helst intressant, och hon är både ärlig, elak och förbannat rolig.

Photobucket

zandra är ålands bästa skribent och också (lucky me) min boss. hon är så jävla rolig och intressant att läsa, inte bara i bloggen utan alla krönikor, intervjuer och texter hon gör i xit och ålandstidningen är också alltid skitbra, även fast hon så slänger ihop dem kvällen innan. då har man talang. och det har hon. dessutom fattar jag inte hur hon pallar med att vara ensam på xit. fränt är vad det är.

Photobucket

hanna är helt knäpp. hon lägger upp hemska bilder på sig själv och skriver personliga och alldeles för privata saker om sig själv i bloggen. men hon är också jävligt snygg, och helt fantastiskt rolig, samtidigt som hon har en seriös underton. hon vill förbättra tjejers självförtroende och vill i framtiden ha en egen tjejtidning. och det tror jag hon lyckas med lätt, imorgon börjar hon blogga för pause.se och det kommer bli jävligt bra. har man tråkigt eller känner sig nedstämd kan man alltid kolla på hennes videos också. ett tips.

vänners bloggar

Photobucket

jag tror inte jag behöver skriva så mycket om elin faktiskt. hon är lite som mig, fast mer skotokig, lite kortare (både kroppsmässigt och stubinmässigt) och lite brunhårigare. vill ni ändå veta lite mer om elin så kan ni läsa det här inlägget från min blogg.

Photobucket

fanny är ganska dålig på att blogga nu för tiden. hon borde skriva mer och oftare. men när hon väl skriver så skriver hon om musik (som är hennes liv), kärlek och om sig själv som kämpe mot sin depression. hon är en jävligt stark, cool, snygg och mycket bättre person än hon själv nånsin kommer att förstå.

Photobucket

erica började blogga när hon flyttade till sundsvall för att plugga streetdance på ålsta folkhögskola och jag saknar henne som ett as. men genom bloggen får jag iallafall se lite av henne och vad de gör på skolan. det roligaste är hennes dansfilmer men hon är också bra på att skriva och fotografera. (..kom hem? ..nu?)

sen läser jag såklart alla mina andra vänners bloggar också, men deras är alla rätt lika varann. inte kanske stilmässigt, men de flesta är dagboksbloggar och jävligt bra, som pernillas, yasmines, giselas, stinas och julias.

bloggar jag läser för att stilla mitt modeintresse och trigga mitt shoppingbegär

Photobucket

caroline är sådär.. jag-bryr-mig-inte-snygg. hon klär sig väldigt basic och grått-svart-vit, tar skitsnygga outfitbilder, gör otroliga dröm-kollage och klipper sitt hår själv en gång i håret - och ändå är det skitsnyggt. tänk om man vore som henne. konstigt nog fastnade jag för hennes blogg först när hon flyttade till pause.se, jag tror det har att göra med hennes header, tycker inte den passar hennes personlighet riktigt. fast vad vet jag om det egentligen, haha.


Photobucket

en till caroline. hennes blogg hittade jag via stockholm streetstyle och fastnade för den bara alldeles nyligen. hon är jävligt snygg, har bra smak och är väldigt.. fashion. och rik, verkar det som. och så har hon balenciagas mc-skinnjacka, den är HOT.


Photobucket
elin kling, speaks for herself.

bloggar som jag önskar min egen var lite mer som


Photobucket

jag är avundsjuk på sandra, hon kommer alltid ihåg att ta bilder på sina vänner, fester och hon är fenomenal på att hitta rätta ögonblick. hennes bilder är som att läsa en liten saga om stockholms faboulösa rikemans-uteliv i en gulligullverision med fina foton. hon klär sig väldigt gulligt och är bäst på att ge bort presenter. sådär bra som jag ibland orkar vara men oftast inte tar mig tid. hon klipper ihop små filmer om sina vänner och hon gör fotoalbum, lite mycket så som jag skulle vilja vara är hon.


Photobucket

jag fattar inte hur clara orkar vara sig själv? hon pysslar och pysslar och fixar och trixar och pysslar och bakar och viker små kläder av papper och går i kyrkan och pysslar lite till. hennes bröllop var för övrigt det första sen.. nånsin som fick mig sugen på att själv gifta mig. hon skrev inbjudningskorten på små spetspapper för hand till alla gäster och hennes klänning var alldeles underbar. hela hennes blogg ger en sån skön känsla i magen, och det vill jag att min ska göra också, dessutom ska jag nog också börja pyssla lite mer, bli lite mer som clara. förrutom den kristna delen.


Photobucket

okej, elsa är ungefär som en blandning mellan clara och sandra, med en touch av fashion i form av beyond retro. hon är.. inköpschef (?) där och visar ofta upp fina klänningar och skor. dessutom använder hon inte byxor alls, vilket påminner lite om mig själv (även fast jag nu har gått över till den mörka sidan efter slash-jeans-incidenten) dessutom har hon rött hår - jag ÄLSKAR rött hår.


Photobucket

michaelas blogg är nog nästan min favoritblogg alla kategorier. jag kommer inte på någon annan som slår den nu iallafall, förrutom min egen då ehehe. blandning av personligt och snyggt. fina bilder och så skriver hon helt fantastiskt om kärlek. michaela är bra.

streetstylebloggarna som inspirerar mig


Photobucket

hel-looks är finlands modestolthet på internet, så är det bara. det finns galna idioter och färggalningar, men det finns också snygga människor, och framför allt - inspiration


Photobucket

den BÄSTA streetstylebloggen, även fast de ibland hakar upp sig på vissa personer i modevärlden rätt ofta. ändå snyggaste fotona - och det är nästan huvudsaken.


Photobucket

gulligt, galet och snyggt från köpenhamn, som på sistone har tuffat till sig lite grann - vilket är bara bra.


Photobucket

sartorialist slår alla streetstylebloggar i inspiration, snygga människor och fashion. man kan sitta och drömma sig bort. sånt gillar vi, speciellt för mig som är kär i paris, eller frankrike överlag.


snygga talangproppfyllda unga tjejer som tar snygga bilder

Photobucket

jag upptäckte nyligen johanna, och jag älskar hennes attityd, och hennes bilder är helt otroliga. no more explanation needed.


Photobucket

håret, och.. nej det är nog mest håret. innan hårförlängningen.

Photobucket

alma är lite diffus, lite svävande, men sötsnygg och har ett helt otroligt hår. och hon vågar klä sig precis hur hon vill. och jo, hon är en skitbra modell också. så söt. rund i ansiktet men ändå smal som en pinne.


Photobucket

elin är lite sandras (niotillfem) lillasyster. lika vitt och prydligt hår, och lika genomtänkta bilder. dessutom är hon en HAJ på att sy (en haj?) och det hon syr blir fantastiskt fint också. hennes blogg är en bildblogg med fina bildtexter skulle man kuna säga. med fina bilder. lite för organiserat för mig, men det är nåt där som lockar mig.

till sist, hörrni den här bloggen har fantastisk musik

http://wig-wag-bam.blogspot.com/

6 kommentarer:

Anonym sa...

Dåå ska du få Spotify!! :D
Jag mailar en länk till din gmail.

Shysst att nämna mig här, hihi

Anonym sa...

"klipper sitt hår själv en gång i håret" :D

fjauuuuuu sa...

ååå vad söt du är <3

Anonym sa...

haha aww vad glad jag blir :D tack, madde! men SÅ elak är jag väl inte.. haha

Anonym sa...

tips tips tips! : http://pulsurbalans.blogg.se
fantastiska tjej

Anonym sa...

tack, tack, tack för alla dessa fenomenala tips på bra bloggar! /lotta.