måndag, januari 5

ett långt inlägg om kärlek

Photobucket

idag känner jag skriva ett inlägg om ted. för är det inte så himla fint egentligen att ha någon som älskar en så mycket att när man kommer och lägger sig brevid honom så ler han i sömnen och kramar om en så hårt att man bara känner kärleken tryckas in i kroppen. jag låg och lekte med honom inatt när han sov (han jobbar tidigt på morgonen, inte jag). pussade honom och skrattade när han log och kramade mig hårdare.

Photobucket

vad heter ni?
madde och ted

hur träffades ni?
genom vår gemensamma kompis rasmus. första gången jag såg honom var i webcam via rasses msn om jag inte minns fel. sedan (detta är fortfarande ett mysterium) addade någon av oss den andra och så började vi prata på msn.

hur länge har ni varit tillsammans?
3 år och 2 månader på fredag!

är ni förlovade?
jag tycker inte man ska förlova sig om man inte vet att man vill gifta sig.

bor ni ihop?

nej, det händer allt för mycket i livet just nu för att flytta ihop med någon på åland.

har ni barn?

not that i know of. nä men nej.

har båda körkort?
ja det har vi, häftigt.

kommer du ihåg er första kyss?
jodå. jag har faktiskt skrivit en hel novell om den kvällen. den som inte orkar med en halvkasst skriven novell om en fjortisfest med en fin twist bör sluta läsa HÄR:

"...det var så sent att det började bli ljust ute igen, och det var fuktigt i luften av dagg. Det enda som hördes där ute var våra röster och en liten fågel som kvittrade som besatt. Ju längre vi kom längs vägen, ju mer halkade vi efter de andra i gänget, och efter ett tag gick nästan för oss själva där på vägen. det började blåsa och eftersom det var oktober var det inte särskilt ljumma vindar. jag drog upp dragkjejdan över hakan och knäppte med fingrarna i mina stora stickade vantar. det började nästan bli pinsamt tyst nu och jag vågade knappt kolla åt sidan, med risk för att möta hans blick.

"shit vad kallt det blev nu då." han bröt tystnaden. vilken tur tänkte jag och svarade lite ironiskt "vill du låna mina vantar?" han sken upp som en sol och inte kort därefter han han pinat in både min och sin hand i min stackars högervante, som nu buktade oroligt mycket. vi gick alltså i princip hand i hand och jag var i sjunde himlen. hans hand var så mjuk och jag kunde känna hur han rörde på fingrarna för att försöka väcka dem till liv igen. efter en stund övergick vantdelandet till att hålla handen och han log mot mig när han såg hur chockad jag blev över hans initiativ. vi gick under tystnad tills vi kom fram till macken, där alla vi hade gått tillsammans med från början väntade. han köpte sin efterlängtade godispåse och vi gick vidare till en liten park i närheten. där satte vi oss alla runt ett stenbord med bänkar och pratade och skrattade. nu närmade sig nog klockan morgontimmar och alla började bli trötta. en tjej somnade på en bänk och folk började dra sig hemåt. han sov mot min axel, när kim var den sista som lämnade parken och oss ensamma. jag iaktog kim hela vägen till grinden, och såg honom svänga ner på gatan innan jag tittade ner mot min axel väckte honom.

"hallå sömntuta, ska du sova får du fara hem!" nu tittade han upp på mig med en blick jag inte kände igen. "vilka fina ögon du har" sa han, det har jag inte tänkt på förut. det här var en helt ny sida av honom. jag hade inte föreställt mig honom som den flirtiga typen, och han verkade inte vara så full längre heller. han satte upp sin hand mot min kind och jag ryckte till av chock när den kalla handen nuddade mitt varma skinn. han log det där leendet igen och närmade sig mig sakta. inom mig skrek jag av panik och pulsen slog i 140. när hans näsa nuddade min var jag på gränsen till att spritta till av spänning, men jag lyckades hålla mig lugn och några sekunder senare träffade hans läppar mina i en kyss..."

och det där var bara en bråkdel av texten, haha

Photobucket

vem sa "Jag älskar dig" först?
jag tror faktiskt det var ted.

vem är äldst?

jaaag! jag är född i maj och han i oktober 1989.

vilka stjärntecken är ni?

tvilling och våg(?)

vem är längst?
ted, men jag kan inte måtten.

vem sjunger bäst?
helt klart jag, och de som hört mig sjunga kan ju bara tänka dig teds ljuva stämma.

håller ni varandra i handen på stan?

ja, och det är väldigt noga med vilken sida av mig ted går på också. den ena sidan funkar inte alls och kallas därför "bögsidan".

kände ni varandra innan ni blev ihop?
jo vi var faktiskt ganska bra kompisar (på internet) innan vi började umgås och så småningom blev kära i varann.

vad har ni gemensamt?

vår dåliga humor och att vi är fruktansvärt omogna. för övrigt är vi jävligt olika, men det funkar ändå.

Photobucket

blev du kär vid första ögonkastet?

tänd vid första gången jag såg hans rumpa? ja. men ärligt talat blev jag kär i hans personlighet först, och sen var utseendet bara ett stort plus.

har ni någon speciell låt?

oj, det här har jag också skrivit en novell om. men jag besparar er den och tar det snabbt. vi var på fest hos martin i min gamla klass precis i startgroparna av vårat förhållande och låg i en säng i ett ensamt rum och hånglade. efter några timmars hånglande utvecklade vi någon slags symbiosisk andning och andades på nåt vis genom varann. "oj jag andas genom dig" sa jag och så började vi spåna. är det en kentlåt? eller vad är det för jävla låt som går sådär? så låg vi och sjöng på låten. "hey, andas genom mig, andas här med mig, låt solen hitta diiiig" och det var så uno svenningssons - "andas genom mig" blev våran låt.

har ni några "frikort"?
alltså.. nä

har ni stora framtidsplaner?
vi tar nog dagen som den kommer, kanske en grej till vi har genensamt.

har ni gråtit i varandras armar?

jo

har ni varit utomlands tillammans?
räknas sverige? haha stackars ted har aldrig varit längre än till sverige och finland.

vilket är ert bästa minne?
oj. finns ganska mycket fint. orkar inte välja ut nåt.

vem lagar bäst mat?
vi kan absolut inte laga mat tillsammans, men det är nog ted som är duktigast om man jämför.

vad gör ni en vanlig vardagskväll?
kollar på en beckfilm, brottas, dricker te och somnar tidigt.

ger ni alltid varandra en puss när ni ses?
jag tänker inte riktigt på det där längre.

bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången?
ja det kändes så när det tog 45 minuter med moped mitt i vintern från saltvik till lemland.

blir du lätt svartsjuk?

nej jag tycker inte det. det är nyttigt att känna lite svartsjuka ibland, det tänder till förhållandet tycker jag.

Photobucket

brukar ni bråka?
nej vi bråkar aldrig, det är bara jag som bråkar med ted.

ringer eller SMS:ar ni mest?
ringer. åtminstone varje kväll klockan 10 vetni.

vilken är hans finaste kroppsdel?

om jag måste välja en är det nog rumpan. jag vet inte hur många otaliga gånger jag drömt om den när han gick förbi mig i yrkes matsal innan vi blev ihop.

brukar någon av er prata i sömnen?

hahaha jo. det här har jag också skrivit mycket om. senast var det kanske ted som var impad över "hur många nintendospel jag hade". och detta är inte ett ovanligt fenomen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahha prat i sömnen äger.

Anonym sa...

Nååå, vilken gullig novell! :D

Anonym sa...

haha det där med ruumpan! (spanade in den gjorde ju tillochmed jag ett tag,haha!)