tisdag, januari 13

L to the O to the V to the E

idag gick jag en sväng på stan för att hitta en kalender. jag visste precis vad jag skulle ha. en liten kompakt tjock med transparent pärm så jag kunde göra en egen utformning av den. visste exakt vad jag letade efter alltså. så kommer jag in på lisco på skarpansvägen och möts av det TORRASTE tråkigaste utbudet av kalendrar sen -95. med förhoppningar om en givmild gud ger jag mig vidare till mariehamns bokhandel där det faktiskt verkar mer lovande. (TIPS: ska ni ha en kalender, gå alltså direkt till MB) jag hittade en helt okej kalender som var sådär.. "do it yourself" med utbytbar pärm som var som en plastficka. men jag var inte riktigt nöjd.. den var alldeles för tunn och plastig och inte alls vad jag egentligen ville ha.

så ser jag i ögonvrån hur en småknubbig hand sträcker sig efter den snyggaste kalendern ever made. svart pärm, hallonröd insida och precis perfekt storlek. den är som en filofax, plånbok och kalender på samma gång och bara helt.. perfekt. det är den allra sista på hyllan och jag känner hur paniken sätter igång i kroppen. jag var bara tvungen att ha den. det fanns inga andra alternativ.

knubbhanden står länge och bläddrar i den, ser hur hon diskret sneglar på mig (som sitter på huk vid hennes fötter med blicken fäst på det hon har i handen). hon fortsätter titta runt på olika kalendrar, fortfarande med min kalender i handen, som av ren elakhet. det tar ungefär 5 minuter och några långa sekunder innan hon slutligen hittar en annan ful med nåt konstigt mönster i hyllan brevid och ställer tillbaka min kalender i hyllan. snabbt som en vessla springer jag fram och knycker åt mig kalendern, bläddrar igenom utan att bli besviken: där finns både fack för alla korten, ett kvittofack och dessutom är den uppdelad veckovis - alldeles perfekt med andra ord. 23 euro och 10 cent senare var den min. min älskling.

Photobucket
läderpärm med knäppspänne i A5format...

Photobucket
..den hallonröda sexiga insidan med löstagbar kalender och de perfekta facken..

Photobucket
..och den såklart perfekta kalendern i perfekt storlek. det enda negativa var att jag upptäckte att min 20årsdag är på en söndag i år. fyfan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer ju ändå in på Arken efter tolv på lördagen :) Ny dag, du vet. ;)

Anonym sa...

haha, vilket roligt inlägg:) speciellt slutet. men som kommentaren ovan säger så kmr du ju faktiskt in på lördagen innan;)

Anonym sa...

Jag kan precis se allt det där framför mig <3 Jag fyllde för övrigt 20 år på en söndag också, och inte för att förstöra din världsbild eller något, men det är inte roligare att dricka vid sin 20-årsdag än någon annan dag. (Hej här är vi positiva som vanligt!) Och så är jag nyfiken på vad alla de där eleven-grejerna är för något. Kan du skriva ett inlägg för min skull där du berättar vad allting är? :D