måndag, januari 26

ett inlägg om avundsjuka som slutade som ett inlägg om vänskap

okej jag måste få det ur mig. det har gnavt (gnaver i perfekt-tempus?) mig ända sen jag stod i garderoben och svor fula svordomar i fredags över min bristfälliga garderob. eller mitt utbud. och så kom jag att tänka på elin, och hur hon på nåt magiskt (ja) sätt lyckas hålla sin garderob så himla.. up to date. hon har knappast nånting i garderoben som motsvarar mina randiga jeans och min magkorta vita tröja.

hon lyckas alltid (givetvis efter ihållande envist letande) hitta de saker hon vill ha och till ett bra pris. hon har världens finaste skogarderob (vilken kanske är hennes största bedrift enligt mig) och en perfekt blandning av kläder som passar henne perfekt. dessutom har hon minimarketkängorna, ellosponchon, en minimarketklänning och en nina jarebrinkklänning on their way. (och det där var bara saker jag kom på nu inom de 6 sekunder det tog att skriva den där meningen)

å andra sidan är hon en jä-hävligt fin vän. och är inte särskilt snål med att låna ut. så kanske jag ska vara nöjd med att ha en kompis som har samma smak som mig men är lite driftigare och lite bättre än mig på kläder, och hoppas på att hon nån gång öppnar en butik som jag kan få rabatt i. och tills vidare ringa henne på fredagförmiddagarna och skrika: HJÄLP JAG HAR INGET ATT HA PÅ MIG!

för att klargöra att jag inte bara tycker om elin för att hon har en stor och fin garderob kan jag även tillägga att hon förstår mig väldigt bra, är bra på att trösta mig när jag är förbannad och sur, lyckas på nåt mystiskt sätt (antagligen sarkasm med en topping av ärlig ilska) få mig att må bättre som mig själv när jag har en dålig dag, är jävligt smart och peppar mig till att anstränga mig mer, rolig och med förbannat bra smak och hot as a piece of nånting hett, typ nykokt ägg! fast, mer fashion. det kom rakt från hjärtat. haha.

Photobucket

jo, på den här bilden kan ni beskåda både elins äckelsnygga chloékopior från topshop (mina fötter) och min skinnjacka som är till salu (elin). mitt grisskratt och elins mormor-ska-fixa-till-halsduken-min får ni som en fin bonus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också ha en Elin. Haha. Typiskt att när du en gång säljer något så är det inget jag vill ha. I övrigt har du ju hur mycket fint som helst som jag skulle kunna ta över.

Anonym sa...

naaw. du är fin. :) och jag sov faktiskt gott igår kväll, tack för den positiva energin. <3

och förresten är ponchon från H&M. mycket viktig skillnad. vehehe.

Anonym sa...

hihii aaaw så gulligt skrivet :D