söndag, januari 25

ge mig en bra orsak till varför jag bor hemma

när jag kommer hem från ted ikväll och kliver in i mitt redan ganska oredigt organiserade rum (alltså vi kan säga att mitt rum återspeglar min personlighet ganska bra, ordning och reda bland de viktiga sakerna som sängen, sminket och tidningarna, men kläderna brukar ha en tendens till att bli liggande där de hamnar när jag byter om, och så småningom byggs ett klädberg upp mitt i rummet och ger ett ganska.. oredigt intryck) hur som helst. jag kliver in i mitt rum och möts av ett ännu oredigare rum än vanligtvis, eftersom hela min byrå, som jag har sminket, hårprodukterna och underkläderna och elektroniken i, är urtömd och nerslängd i påsar mitt på golvet.

"nää men jag blev så irriterad på att en låda inte gick att stänga så jag slängde ner sakerna i påsar och limmade lite i den" säger min mamma nöjt.

hon gick alltså in i mitt rum, plockade ur allt jag hade i lådan, ALLT, slängde ner det i en påse och limmade, eftersom HON blev IRRITERAD på att den inte gick att stänga. helt logiskt eller hur? och jag har ingen orsak till att vara flyförbannad? och jag ska vara tacksam att jag bor hemma gratis och får nog lov att följa hennes regler eftersom det är hennes hus. eller hur?

nu ska jag fortsätta plocka tillbaka hårnålar, läppstift, ögonskuggor, sminkprover, hårspray, shampon och några tusen andra saker i min låda och vänta på att elin kommer hit och får bort "kast med liten tant" ur mina tankar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

KAST MED LITEN KÄRRING HETER D JU!

Anonym sa...

Min mamma går aldrig in i mitt rum, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Men sen så är ju inte mitt rum i samma hus som huset är :P

Anonym sa...

så jävla klockrent! :D du skriver bäst, keep up the good work!