tisdag, januari 6

dragarbilder och döda djur

mjöh, jag sitter på jobbet och arkiverar. och konstaterar att jag måste börja kommunicera mer med redaktörerna och redigerarna när jag har tagit en fin bild. finns många hemska exempel som har slutat på jobbiga sätt. till exempel så har de dragit på en bild i morgondagens tidning (ni ser nog vilken jag menar) som skulle kunna varit liten medan en annan snyggare bild hade kunnat dras på. likaså med revyn i saltvik och HÄSTREPET! ni kanske såg här om dagen i tidningen att det hade varit fotokurs med islandshästarna på midgårds stall med högstadietjejer. där hade jag tagit en så himla söt bild som jag ville ha som stor bild, men istället drogs det på en som jag absolut inte ville dra upp. DEN HÄR HADE JAG HELLRE SETT SOM DRAGARBILD:

Photobucket

anamma. nu tänker jag fara hem och äta nylagad blåbärspaj och sukta efter min kamera som jag kommer kunna köpa nästa vecka. och nu menar jag allvar. på riktigt. lika mycket på riktigt som att nyan är röd och och rockoffhästen är död.

påtal om död så var det nog inte en katt jag körde på igår. puh. vi har inte hittat någon kropp iallafall. och ingen däromkring saknar en katt.

(men bor du mot all förmodan i strömma och tyvärr saknar en katt var det antagligen jag som körde på den FÖRLÅT FÖRLÅT ring mig och skäll ut mig, men jag hade inte en chans att stanna.)

Inga kommentarer: